Zalety ćwiczeń równoważnych – stabilizujących w leczeniu bólu kręgosłupa

By dawidNo Comments

Istnieje wiele różnych przyczyn bólu kręgosłupa, mogą być wynikiem uszkodzeń wielu struktur takich jak mięśnie, stawy, więzadła, dyski czy nerwy. Niezależnie od przyczyny, ból pleców ma negatywny wpływ przede wszystkim na mięśnie, które wspierają i stabilizują odcinek lędźwiowy kręgosłupa (mięśnie te są znane jako "core"). Zjawisko to znane jest jako skuteczna metoda hamowania bólu kręgosłupa.

Przeciwdziałanie negatywnym skutkom utraty stabilności kręgosłupa, poprzez zwiększenie wytrzymałości mięśni przykręgosłupowych jest konieczne dla przezwyciężenia przewlekłych bólów krzyża i receptą na powrót do normalnego funkcjonowania. Ćwiczenia "Core" wpływają na polepszenie równowagi naszego ciała oraz na wytrzymałość tych małych, głębokich mięśni grzbietu, które znajdują się bezpośrednio przy kręgosłupie i mają bardzo prostą funkcję – utrzymywać kręgosłup w stałej pozycji i chronić przed nadmiernymi ruchami.

 

"Core" jest grupą mięśni, które współpracują ze sobą tworząc stabilny kompleks obejmujący mięsień poprzeczny brzucha, mięsień wielodzielny (najgłębsza warstwa mięśnia prostownik grzbietu), ale również bardzo ważny mięsień,  jakim jest przepona oraz mięśnie dna miednicy. Początkowo jest to duże wyzwanie, aby dowiedzieć się jak aktywować tą grupę mięśni w pozycji leżącej -spoczynkowej  a następnie włączyć ich aktywność w trakcie dynamicznych ćwiczeń równoważnych. Jednak dla osiągnięcia maksymalnego efektu w zajęciach terapeutycznych należy to przezwyciężyć, a mięśnie trzeba nauczyć jak kontrolować pozycję w dolnej części pleców podczas dynamicznych czynności dnia codziennego.

 

To nie tylko zdolność tych mięśni do napinania się, które jest tak ważne, ale także sposób ich napinania, kolejność, w jakiej się włączają. Mięsień poprzeczny brzucha i mięsień wielodzielny w szczególności są znane jako mięśnie wyprzedzające napięcie innych mięśni, co oznacza, że ich praca polega na tym, aby włączyć się tuż przed dynamicznym ruchem w celu stabilizacji kręgosłupa w ramach przygotowania do ruchu.

BÓLE KRĘGOSŁUPA, ĆWICZENIA, LECZENIE KRĘGOSŁUPA, PORADY, UNCATEGORIZED

Leave your Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> <font color="" face="" size=""> <span style="">

Blue Taste Theme created by Jabox