„Po godzinach”…

By dawidNo Comments



        W czasach ciągłego przesiadywania w pracy „po godzinach”  oraz gdy nasza formą aktywności jest krzesło obrotowe niestety prędzej czy później ból kręgosłupa Cię nie ominie!!! Przeważnie ból jest wynikiem niewłaściwych zachowań. Dlatego już teraz zastosuj się do naszych cennych rad!1. Ruszaj się, ruszaj się i jeszcze raz ruszaj się!


Regularna aktywność fizyczna jest kluczem do zachowania zdrowia! Wiek nie gra tu roli. Ważna jest różnorodność w wykonywaniu ćwiczeń w indywidualnych treningach.

Postaraj się wykonywać poniższe ćwiczenia z każdych z MODUŁÓW!

Moduł I

Ćwiczenia rozciągające i zwiększające zakres ruchomości w stawach. Dzięki nim zachowasz elastyczność w stawach , co spowoduje że będziesz przeciwdziałać usztywnieniu ciała.

 




 

 


 

                                                                                                         Moduł II

 

 


Ćwiczenia siłowe- z ciężarkami lub na przyrządach. Silne mięśnie zapewniają ochronę i stanowią wsparcie dla kręgosłupa . Ćwiczenia z obciążeniem zmieszają również ryzyko wystąpienia osteoporozy. Wykonuj 2-3 razy w tygodniu. Jeśli jesteś na siłowni to poproś instruktora o radę czy dobrze wykonujesz dane ćwiczenie, gdyż możesz sobie zrobić więcej krzywdy niż pożytku.




 

 

 


Moduł III

 

 

 

Ćwiczenia aerobowe – takie jak marsze, jazda na rowerze, pływanie, nordic-walking – pozwolą zachować odpowiednią kondycję oraz prawidłową wagę ,która jest istotnym czynnikiem w utrzymaniu zdrowego kręgosłupa.  Postaraj się poświęcić co najmniej 45min na dany rodzaj aktywności.



2. Zrzuć zbędne kilogramy i utrzymaj formę!


Twoja waga ma wpływ na to jak czuje się Twój kręgosłup!!! Obniżenie wagi ciała sprawi, że poczujesz się bardziej komfortowo i łatwiej będzie Ci zachować dobrą kondycję.

Jeżeli masz znaczną nadwagę to poradź się  dietetyka, który przygotuje dla Ciebie specjalny  plan diety, który pomorze Ci w walce z nadwagą.

 



3. Ach śpij….!

 

 


Doskonale wiemy, że najlepsze, co możemy zafundować sobie jest  odpoczynek i to w dodatku ten nocny. Obok czasu na sen ważny jest materac. Źle dobrany nie zapewni spokojnego snu i będzie prowadził do zmęczenia mięśni.
W rezultacie obudzisz się bardziej zmęczony, niż płożyłeś się spać.

 


4. Nie garb się!


Kto z nas tego nie słyszał jak był dzieckiem!! I bardzo dobrze!!! Prawidłowa postawa utrzymuje ciało w równowadze i zapobiega nadmiernemu naciskowi na kręgosłup. Poniżej podajemy jak powinna wyglądać prawidłowa postawa stojąca:

    * Stopy lekko rozstawione
    * Kolana prosto
    * Broda lekko uniesiona
    * Barki do tyłu

 

 

 

 

 



5. „Lustereczko, lustereczko powiedz….”



 

Przed lustrem masz możliwość korygowania swojej postawy. Nieprawidłowe  nawyki postawy mogą prowadzić do chorób zwyrodnieniowych kręgosłupa.  Także czym szybciej zaczniesz korygować swoje złe nawyki, tym mniejsze odczujesz skutki tej postawy w przyszłości.

 


6.   Znajdź swojego fizjoterapeutę!


Jeśli dokuczają Ci silne bóle szyi i pleców należy zdiagnozować problem u specjalisty od kręgosłupa – FIZJOTERAPEUTY! Kręgosłup nie musi boleć!!! Znajdź swojego terapeutę w swoim mieście i umów się na wizytę!!!

ĆWICZENIA, LECZENIE KRĘGOSŁUPA

Leave your Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> <font color="" face="" size=""> <span style="">

Blue Taste Theme created by Jabox