Archive

For Grudzień, 2010

Bóle pleców i ich leczenie

No Comments

Leczenie bólu dolnego odcinka kręgosłupa jest najbardziej opłacalnym aspektem przemysłu leczenia bólu. Pacjenci, którzy cierpią z powodu przewlekłego bólu pleców stanowią znaczną część naszego społeczeństwa.

 

Ciężkie bóle pleców stały się chorobą cywilizacyjną i dotyczą 4 na 5 osób dorosłych w pewnym etapie w ich życiu. Dla większości pacjentów, którzy doświadczyli tego bólu nawet na krótki okres czasu, było to najbardziej bolesna doświadczenie w ich życiu.

Bóle dolnego odcinka kręgosłupa są drugą najczęstszą przyczyną wizyt u lekarzy rodzinnych.

Leczenie bólu krzyża zaczyna się zwykle od kilku podstawowych kroków.

Przed rozpoczęciem programu leczenia bólu pleców musisz poznać swoją diagnozę i omówić plan leczenia z lekarzem. Istnieją pewne warunki, które powodują ból pleców i wymagają natychmiastowego leczenia. W większości przypadków występowania bólu pleców, pierwsze zabiegi są następujące:

Pierwszym krokiem w leczeniu bólu pleców jest wypoczynek i rozluźnienie mięśni grzbietu. Ponieważ większość przypadków klinicznych bólu pleców spowodowane są napięciem mięśniowym, ważne jest, aby unikać dalszych podrażnień mięśni przykręgosłupowych, których funkcją jest ochrona stawów kręgosłupa. Leżenie w łóżku jest w porządku, jeśli trwa do dwóch lub trzech dni, ponieważ długotrwałe unieruchomienie może faktycznie doprowadzić do trwałych objawów bólowych. Dochodzi wówczas do osłabienia mięśni grzbietu i upośledzenia ich funkcji. Osłabienie mięśni skutkuje zmniejszeniem ich wytrzymałości oraz stabilizacji kręgosłupa w czasie czynności dnia codziennego.

Zwiększenie wytrzymałości mięśni oraz praca nad stabilizacją segmentów ruchowych kręgosłupa jest najważniejszym krokiem w leczeniu najczęstrzych objawów bólowych kręgosłupa. Przez zwiększenie wytrzymałości i stabilności mięśni grzbietu, zwiększamy ich elastyczność, masa naszego ciała jest lepiej rozłożona co zmniejsza objawy bólowe podczas pracy. 

Mity o odchudzaniu- sprawdź jak zadbać o swoje zdrowie!

No Comments

 

Śniadania można nie jeść!

Nie prawda. Jest to bowiem najważniejszy posiłek w ciągu całego naszego dnia. Organizm potrzebuje energii by mógł funkcjonować w ciągu całego dnia.  Jeżeli zrezygnujesz z tego posiłku jest duże prawdopodobieństwo, że będziesz objadać się w ciągu dnia albo nadrobisz wieczorem co spowoduje odkładanie się tłuszczu , gdyż następuje proces „magazynowania” organizm boi się że nie dostarczysz mu posiłku przez najbliższe godziny.

 

Ruch = spadek wagi!

Prawda. Ćwiczenia sprawiają, że spalasz węglowodany szczególnie gdy ćwiczysz krótko i intensywnie oraz spalasz tkankę tłuszczowa szczególnie, gdy ćwiczysz różnym tempie co najmniej przez 30 min.

 

Owoce są małokaloryczne!!!

Nie prawda. Dużo jest owoców które są wysokokaloryczne np. banan który ma 150 kcal. Natomiast jabłko 45kcal. Są owoce które dodatkowo są bardzo słodkie co powoduje że wzrasta nam cukier w organizmie który bardzo szybko spada dając uczucie głodu należą do nich owoce takie jak  m.in.:  winogrono, mandarynki, banany, granaty.

 

Kolacja przed 18 godziną?

Prawda.  Przed snem tj. 2-4 godzin nie powinno się jeść już kolacji, gdyż podczas snu nasz organizm „zwalania” tz. Przemiana materii ulega spowolnieniu przez co jedzenie długo zalega w żołądku dając uczucie pełności co utrudnia zasypianie. Jednak gdy jesteś „nocnym Markiem” i chodzisz spać po 12 w nocy to spokojnie możesz zjeść lekką kolację nawet po 21.

 

Kawa podczas odchudzania jest niewskazana?

Nie prawda. Jeżeli pijemy małą czarna bez cukru to oczywiście nie zagrozi to naszej figurze wręcz przeciwnie przyspieszy metabolizm doda energii, co przełoży się na szybsze spalanie kalorii. Jednak minusem picia kawy podczas odchudzania jest fakt, że kawa działa bardzo moczopędnie i może powodować odwodnienie, dlatego nie zapominajmy o wodzie mineralnej w ciągu dnia w szczególności jak pijemy kawę.

 

 

Głodówka= szybkie odchudzanie?

 

Nie prawda. 1 dzień odbytej głodówki nie sprawi, że schudniesz, ale sprawi że nie będziesz mieć niezbędnej ci energii i będziesz osłabiony. Przy dłuższej głodówce nie spalamy tylko tłuszczu, ale i mięśnie.

 

Czekolada= wstęp wzbroniony?

Nie prawda. Czekolada gorzka (z dużą zawartością kakao) nie powoduje zwiększenia się poziomu insuliny i pojawienia się po zjedzeniu głodu. Podczas odchudzania nie rezygnuj ze słodyczy definitywnie, bo sprawi to że możesz nie wytrzymać w swoich postanowieniach żywieniowych. Oczywiście zjedzenie całej tabliczki czekolady na jednym posiedzeniu nie wchodzi w grę! Pamiętajmy umiar we wszystkim jest dobry.

 

Suplementy diety= schudnąć bez wyrzeczeń

 Nie prawda. Nie znaleziono jeszcze cudownego szybkiego sposobu na odchudzanie. Suplementy wspomagają odchudzanie ale nie odchudzają same w sobie chyba że nasze portfele. Poza wątpliwościami stosowania suplementów to istnieje ryzyko ich przyjmowania. Suplementy bowiem nie muszą w Polsce przechodzić tak skrupulatnej kontroli jak np. lekarstwa. Są one tylko sprawdzane pod względem zalecanej dziennej dawki witamin  i mikroelementów. Mniejsza liczba kilogramów po zażyciu suplementu diety wynika tylko i wyłącznie z tego, że organizm traci wodę, a nie tłuszcz. Skutkiem zaburzenia gospodarki elektrolitowej jest m.in.: bóle mięśni, problemy z sercem, rozregulowanie pracy jelit.

Potrzebujesz placebo? oczywiście – możesz uszczuplać swój portfel. Pamiętaj tylko, że niektóre parafarmaceutyki odchudzające mają negatywny wpływ na zdrowie.

 

 

 

 

Warzywa- licencja na jedzenie bez ograniczeń!

 

 

Prawda. W warzywach zawarty jest błonnik, który oszukuje głód. Daje on uczucie sytości. Warzywa też są źródłem witamin i niezbędnych składników mineralnych, które zapewniają regularną przemianę materii i ułatwiają trawienie. Jesz i chudniesz!!! Najzdrowsze są te gotowane na parze bo nie tracą wartości odżywczych i smakowych.

 

Panierką mówimy NIE!

Prawda. Mięso pokryte grubą panierką i usmażone na głębokim tłuszczu jest nie zdrowe i bardzo kaloryczne. Czasami panierka może mieć więcej kalorii niż mięso czy też ryba sama w sobie. Dlatego uważajmy czym obkładamy mięso bo może być dwa razy bardziej tuczące!!!

 

Pij wodę „przed” lub „po” jedzeniu -  nigdy w trakcie!

Prawda. Popijając wodę w czasie posiłku rozcieńczamy soki trawienne, przez co spowalniamy trawienie i często powoduje to u nas wzdęcia.

 

Ziemniaki tuczą!

Nie prawda. Ziemniaki tj. 100G dostarcza 90kcal w tym znajduję się skrobia i węglowodany które są przyswajalne przez organizm. Oczywiście, gdy polejemy ziemniaki różnego rodzaju sosami to one są głównymi sprawcami tuczenia naszego organizm.

 

 

 

 

 

 

 

Blue Taste Theme created by Jabox