Archive

For Listopad, 2010

5 szybkich sposobów na pozbycie się stresu

No Comments

      Istnieją dwa rodzaje stresów: pozytywny i negatywny. Pozytywny podkreśla stres związany np. z przygotowaniem się do przyjścia na świat dziecka lub ukończeniem studiów.

    Stres negatywny związany jest np. z chorobą, zmartwieniem finansowym lub lękiem przed porażką. Produktem ubocznym stresu może być  osłabiony układ odpornościowy.  Osoby narożne na stres potrafią zachorować  w najbardziej nieodpowiednim czasie np: podczas sesji egzaminacyjnej lub ważnego projektu w pracy. 

      Znalezienie odpowiedniego sposobu radzenia sobie z codziennym stresem pomoże  Ci utrzymać dobry stan  zdrowia.  Zastosowanie kilku przykładowych metod pozwali Twojemu ciału uwolnić się od stresu poprawiając Twoją kondycję fizyczną, psychiczną i emocjonalną.

 

  1. Medytacja

        Medytacja kojarzy się z obrazem  postaci siedzącej ze skrzyżowanymi nogami,
a przed nią palące się kadzidło i mruczeniem "om", a tak naprawdę wystarczy zrobić sobie dziesięć minut przerwy, wyłączając się na chwile z reszty świata.

 

    Wypróbuj metodę kontrolowanego oddychania

    Policz do 4 zwalniając przy tym oddech i zamykając oczy. Pozostaw przez te 10 minut umysł pusty od jakichkolwiek myśli. Swobodny oddech  daje wytchnienie od dnia napięć.  Wyobraź sobie, że jak wdychasz powietrze to jednocześnie zbierasz wszystkie napięcia dnia, a na wydechu są one wydalone z organizmu. Ta prosta 10 minutowa przerwa pomoże Ci w zrelaksowaniu umysłu, przynosi również ukojenie przy dolegliwościach bólowych głowy.

    Skupienie się na obiekcie

   Spróbuj skoncentrować się na jednym obiekcie. Dokładnie przyjrzyj się jemu podczas medytacji, zwróć uwagę na najdrobniejsze detale. Oceń kształt, kolor, różnicę, budowę, temperaturę i ruchy tego obiektu itp. Najczęściej obiektami są kwiaty lub płomień świecy, ale również to co znajdziemy pod  ręką np. zegarek, kubek, długopis.

     Skupienie na dźwięku

     Często używanym dźwiękiem jest „om”, „am” jest to dźwięk pochodzący z plemienia Indian, ale to od Ciebie zależy czy ta technika będzie dobra dla Ciebie.

     Wyobraźnia

      Polega na wyobrażeniu sobie jakiegoś miejsca, które kojarzy Ci się z przyjaznymi odczuciami przypomnij sobie jak wyglądało to miejsce, jakie otaczały go dźwięki, zapachy itp. Ciesz się tym miejscem wyzwalając swój umysł od stresów.

    W każdym opisanym wyżej przypadku medytacji ważne  jest by być skupionym na danej czynności, obiekcie, dźwięku, miejscu. W przypadku, gdy pojawią się inne myśli „odepchnij je” poza obszar Twojego skupienia.

        Przekonasz się,  że gdy będziesz praktykować medytacje, Twoja zdolność do koncentracji się zwiększy.

 

  1. Ćwiczenia fizyczne kontra stres – nie daj się pokonać!!!!

      Ćwiczenia fizyczne powodują, że nasze ciało utrzymane jest w doskonałej formie  i są najlepszą fizyczną formą redukcji stresu!! Relaksują spięte mięśnie jak również powodują, że będziesz lepiej spać! Ćwiczenia fizyczne mają również inne atuty m.in: zwiększają przepływ krwi do mózgu co przedkłada się na większą ilość cukrów i tlenu we krwi, które są niezbędne w większych ilościach gdy musisz myśleć intensywnie!

Ćwiczenia fizyczne mogą powodować wypuszczenie endorfin do krwi. Endorfiny wywołują poczucie szczęścia i zdrowia.

Poprawiają przepływ krwi do mózgu, dając w efekcie więcej cukrów i tlenu, które są potrzebne w większych ilościach gdy myślisz intensywnie.

 

  1. Lista zadań- mniejsza o połowę!!!

 

        Podziel listę zadań, które musisz wykonać  na mniejsze! dzięki temu unikniesz stresu, że nie zdążysz ich wykonać na dany czas! W przypadku wykonania zadania poczujesz  wewnętrznie, że osiągnąłeś swój mały sukces, który chociaż na chwile uwolni Cię od stresu !

  1. (u)śmiechem w stres!

„Pomyśl o czymś radosnym i pozwól, aby uśmiech podniósł kąciki twoich ust do góry i zalśnił w oczach. Poczujesz, jak całe twoje ciało ogarnia zadowolenie. Mięśnie policzków prześlą informacje prosto do miedzy mózgowia, gdzie zrodzi się uczucie szczęścia. Kto się uśmiecha, ten czuje się lepiej.”

                                                                                                        U. Strunz

 

    Uśmiechaj się gdy z kimś rozmawiasz czy oglądasz serial w telewizji. Śmiech jest najprostszym i najbardziej przyjemnym sposobem na relaks. Śmiech jest terapeutyczny: pomaga w trawieniu, rozluźnia mięśnie, łagodzi ból.  Tak samo jak przy ćwiczeniach fizycznych wydzielają się podczas (u)śmiechu endorfiny
(hormon szczęścia i zdrowia).

     Uśmiechanie się do siebie bądź do innych ludzi to oprócz natychmiastowego poczucia rozluźnienia napiętych mięśni to najlepszy środek na poprawienie relacji z ludźmi i nawiązanie z nimi kontaktu.

 

  1. Masaż- to Twój czas na odprężenie!

       Masaż jest doskonałym pomysłem na chwilę relaksu i odprężenia, ukoi Twoje nerwy i pobudzi zmysły oraz pozwoli pozbyć się stresów dnia codziennego. Umów się na wizytę  u masażysty, który złagodzi napięcie we wszystkich mięśniach Twojego ciała, przywróci prawidłowy rytm serca, jak również poprawi krążenie krwi, a wszystko wykonane będzie aromatycznymi olejkami w otoczeniu świec i kadzideł.

Masaż niweluje stres oraz związane z nim dolegliwości takie jak: różnego rodzaju bóle głowy i pleców, jak również zaburzenia koncentracji, depresję, czy też ogólne wycieńczenie organizmu.

 Koniecznie podaruj sobie chwilę odprężenia!

Czy wiesz, że sztuczne światło sprawia że jesteś głodny?

No Comments

 

TAK to prawda!! dotyczy to zarówno ludzi jak i zwierząt.

 

Badania przeprowadzono na gryzoniach ( szczurach), które podzielono na dwie grupy. Jedną grupę umieszczono w ciemnościach, a drugą w pomieszczeniu ze sztucznym oświetleniem.

W pomieszczeniu zostawiono taką samą ilość jedzenia ( pokarmu).

Jak wynika z przeprowadzonych badań szczury, które były w oświetlonych sztucznie pomieszczeniach jadły więcej od tych co były w ciemnościach.

Kolejnym wynikiem przeprowadzonych badań był fakt, że w grupa gryzoni w oświetleniu nastąpił przyrost wagi dwa razy większy niż u gryzoni w ciemnościach.

 

„ Badanie to wyjaśnia, dlaczego niektórzy ludzie, pomimo faktu, że utrzymują prawidłową równowagę energetyczną zauważają przyrost masy ciała w pomieszczeniach oświetlanych sztucznym światłem.” – mówi profesor Randy Nelson z Ohio State Uniwersity.

Chcesz wzmocnić swoje mięśnie? Sekret tkwi w diecie !!!

No Comments

Jest udowodnione, że jedzenie mniejszych posiłków częściej w ciągu dnia jest początkiem zdrowego stylu jedzenia. Jedzenie mniejszych posiłków sprawia, że Twój metabolizm wzrasta przez co spala więcej tłuszczu i kalorii.

 

W przypadku, gdy okres pomiędzy posiłkami znacznie się wydłuża Twoje ciało przechodzi w tryb głodu, gdzie każdą dostarczaną z opóźnieniem kalorie przechowuje w postaci tłuszczu a gdy nasz organizm jest w trybie głodu to rozpoczyna spalanie masy mięśniowej. Nasze ciało jest doskonale przystosowane do małych posiłków, gdyż dzięki nim funkcjonuje najlepiej. Dzięki temu, że dostarczasz organizmowi energii nie będziesz odczuwać głodu, który powoduje że czujesz się źle i słabo. Osoby, które wprowadziły taki styl odżywiania są w stanie myśleć bardziej intensywnie i mają więcej wytrwałości w codziennym życiu.

 

Posiłki powinno się spożywać co  2h- 2,5h. W przypadku gdy czas spożywania posiłku jest co 4h lub dłużej- to organizm wchodzi w stan głodu.

W ciągu dnia starajmy się pić dużo wody (wskazane 2l płynów dziennie), gdy nie dostarczymy odpowiedniej ilości płynów to nasz organizm pochłonie większą ilości jedzenia niż naprawdę potrzebuje.

 Wielu ludzi twierdzi, że w celu wzmocnienia czy też budowania mięśni, trzeba jeść duże ilości białka i ograniczają swoją dietę tylko do spożywania białka w ciągu dnia. Nic bardziej błędnego!!! należy również spożywać węglowodany , gdyż bez węglowodanów organizm nie może przetworzyć skutecznie białka. W przypadku, gdy zajadasz się tylko białkiem to marnujesz je w swoim organizmie, czujesz się słaby i nie masz energii.  Należy zoptymalizować spożycie zarówno białka jak i węglowodanów dzięki czemu w naszym organizmie będą przebiegać prawidłowe procesy.

Nie licz kalorii!!! Jeżeli wprowadzisz zdrowy styl jedzenia „ często a mało” to z pewnością organizm dostosuje się do tego a twoja waga spadnie!

 

UWAGA!
Odchudzanie bez efektu jo-jo??? Tak jest to możliwe!

Waga powinna spadać od 0,5- 1 kg na MIESIĄC – dzięki temu nie powrócisz do swojej dawnej wagi a twoja skóra nie będzie zwiotczała!

Ciesz się życiem i jedz wszystko tylko z umiarem! :)

Jak działa nasz kręgosłup?

No Comments

 

Aby zrozumieć, co może się zdarzyć w wyniku uszkodzenia lub schorzenia kręgosłupa, warto dowiedzieć się czegoś o jego budowie anatomicznej oraz funkcji.

 

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, co sprawia, że plecy i kark zginają się a nawet obracają tak szybko i sprawnie?

Ruchy te są możliwe dzięki kręgosłupowi i jego funkcjonalnym połączeniom w naszym organizmie, które rozciągają się od czaszki do miednicy. Kręgosłup składa się z 33 pojedynczych kości nazywanych kręgami, każdy z okrągłym otworem, przez który przechodzi rdzeń kręgowy. Kręgosłup jest podzielony na segmenty, mające swoją nazwę oraz numerację w zależności od położenia, tworzące całość w kształcie litery S.

 

Poniższy rysunek przedstawia budowę ludzkiego kręgosłupa:

 

 

Pomiędzy kręgami znajdują się poduszeczki zwane krążkami międzykręgowymi (dyski), które łączą kręgi, rozkładając siły nacisku na kręgosłup we wszystkich kierunkach, co zapewnia jago wytrzymałość. Pozwala to  na znaczne ruchy, ich rodzaj i stopień waha się w zależności od poziomu kręgosłupa.

Szyjny odcinek kręgosłupa jest wysoce mobilny, umożliwia ruchy we wszystkich kierunkach. Kręgosłup piersiowy jest o wiele bardziej sztywny ze względu na obecność żeber i został zaprojektowany w celu ochrony serca i płuc.

Odcinek lędźwiowy kręgosłupa pozwala na duży zakres ruchu do przodu i do tyłu (zginanie i prostowanie).

 Najczęstszą przyczyną bólu pleców są zmiany zwyrodnieniowe. Jest to powolny proces degeneracji krążka międzykręgowego oraz stawów międzywyrostkowych w tylnej części kręgosłupa prowadzące do bólu wywołanego mechanicznie.

 

Stany zapalne stawów i objawy bólowe mogą być odczuwalne podczas wykonywania nawet najprostszych czynności, takich jak stanie, siedzenie lub chodzenie. Z biegiem czasu, kostne zmiany – małe nieregularne narośla na kości, zwane również osteofitami – występujące w stawach kręgosłupa mogą stać się na tyle duże, aby spowodować zwężenie otworów międzykręgowych i w konsekwencji podrażnienia lub ucisk nerwów przechodzących przez te struktury.

 

Masaż gorącymi kamieniami

No Comments

Jesteś zmęczony i wyczerpany po całym tygodniu pracy?

Marzysz o odpoczynku, relaksie i kojącym masażu?

Masaż gorącymi kamieniami jest doskonałym rozwiązaniem, zwłaszcza w porach jesienno-zimowych. Sprawi, że przeniesiesz się w sferę relaksu, gdzie natychmiast się odprężysz, zapomnisz o problemach i ukoisz swoje nerwy.


Kamienie stosowane w masażu są zazwyczaj kamieniami bazaltowymi lub wulkanicznymi.


Kamienie różnią się w rozmiarach, kształtach i wadze. Przechowywane są w określonych temperaturach zgodnie z ich funkcją i charakterem.
Kamienie zazwyczaj układane są w jednej linii z kręgosłupem ciała i umieszczone są w zgodzie z czakrami lub punktami energetycznymi ciała w Ayurveda i Tantra.

Ciepło z kamieni wpływa kojąco na mięśnie i nerwy. Zwiększa przepływ krwi w obszarze, gdzie kamień jest stosowany. Ten rodzaj masażu sprawia, że jesteśmy zrelaksowani a nasz umysł doznaje niesamowitych odczuć odprężenia, gdzie po ciężkim dniu możemy na chwilę zapomnieć o codzienności a pomyśleć o sobie!

Koniecznie zafunduj sobie takie odprężenie!

Masaż dla każdego – to coś więcej niż luksus jaki możesz sobie podarować!

No Comments

Ludzie ciągle są przekonani, że masaż nie jest dla zwykłego człowieka, tylko dla „bogaczy”, którzy podczas masażu leżą w salonie oglądając telewizję – nic bardziej błędnego!

Masaż jest dla każdego!

Gabinety masażu oraz spa mają dziś tak precyzyjnie przygotowaną ofertę dla klientów, że każdy mógłby znaleźć coś dla siebie i na swoją kieszeń. 

Warto pomyśleć o masażu, gdyż jak możemy zauważyć nasz czas pracy ciągle się wydłuża siedzimy w swoich biurach do późnych godzin wieczornych i coraz częściej w jednej pozycji przy biurku.Po całym dniu skarżymy się na bóle mięśni pleców, szyi i zmęczenie.


Masaż jest rozwiązaniem dla tych problemów.

Klienci, którzy mają wysokie ciśnienie krwi powinni korzystać z usług masażysty, gdyż masaż łagodzi nerwy i obniża ciśnienie krwi. Masaż jest również korzystny dla ludzi którzy cierpią na skurcze mięśni. Masaż pomaga rozluźnić napięte mięśnie ułatwiając przepływ krwi i zwiększając tym samym komfort naszego ciała. Masaż regeneruję zmęczone mięśnie np. po meczu piłkarskim z przyjaciółmi, gdzie przyspiesza nam powrót do zdrowia.

Oprócz tego, że masaż ma niezliczone korzyści dla ciała to również jest doskonały dla zdrowia psychicznego- łagodzi nerwy, uspokaja, działa anty-stresowo.

Lekarze zalecają masaż u chorych na depresją, gdyż sprawia, że są odprężeni, zrelaksowani co pozwala im spać prawidłowo.

Jest tak wiele korzyści, które przemawiają do nas poprzez masaż, że każdy z nas powinien co najmniej raz w tygodniu skorzystać z usług masażysty. Warto!


Masaż stóp

1 Comment

"Ludzie błagają Boga o zdrowie. Nikt jednak ze śmiertelników nie myśli, że zachowanie zdrowia leży w jego własnych rękach"
                                                                                       Demokryt


Stopy są najbardziej nadużywaną częścią naszego ciała a jednocześnie najbardziej przez nas zaniedbaną. Nasze stopy utrzymują nasz ciężar ciała i są pierwszym kontaktem naszego ciała z podłożem. Stopy przed dłuższą część dnia trzymamy w butach, skarpetach lub pończochach. Kobiety dodatkowo torturują swoje stopy wysokimi obcasami i nic dziwnego, że pod koniec dnia narzekają na ból stóp , które wołają nas o pomoc!

Dlatego dobrym sposobem na koniec dnia by uwolnić się od bólu jest masaż stóp!

Masaż stóp odpręża, uspokaja i wycisza nasz cały organizm. Masaż sprawi, że twoja krew zacznie szybciej krążyć, polepszy się przemiana materii, a toksyny będą szybciej usuwane z organizmu.

Stopy jako pierwsze najczęściej sygnalizują zbliżającą się chorobę:

- stres i stany depresyjne

- nerwice

- problemy ze snem, bezsenność

- bóle głowy, migreny

- problemy i choroby kobiece

- choroby nerek

- przemęczenie, apatia

- choroby przewlekłe, nawracające,

Praktycy z refleksologii i medycyny alternatywnej wykazali podczas badań naukowych że poprzez stymulację punktów refleksologicznych wywieramy wpływ na organy, odpowiadające tym punktom. Pobudzanie punktów refleksologicznych wzmaga działanie układu krążenia i układu nerwowego, poprawiając w ten sposób ogólny stan organizmu.

Blue Taste Theme created by Jabox