Archive

For Grudzień, 2009

Bóle kręgosłupa

1 Comment

Bóle kręgosłupa to praktycznie choroba cywilizacyjna, występująca u bardzo wielu osób, szczególnie prowadzących siedzący tryb życia. Jeżeli twoje bóle nie są spowodowane poważną chorobą możesz sobie pomóc gimnastyką i wyeliminowaniem złych nawyków obciążających kręgosłup.

Co powoduje bóle kręgosłupa?

- nadmierne i długotrwałe przeciążenie kręgosłupa
- nieprawidłowa pozycja przy siedzeniu lub źle wyprofilowane krzesło
- nieprawidłowa pozycja w czasie snu lub zbyt miękki materac
- nieprawidłowa pozycja podczas wykonywania codziennych czynności
- długotrwałe pozostawanie w jednej pozycji
- nieprawidłowe podnoszenie ciężarów
- nadwaga
- brak ruchu

Profilaktyka

Należy zwracać uwagę na utrzymanie prawidłowej postawy w czasie pracy i wypoczynku. Jednym z istotnych działań jest kontrolowanie postawy oraz ułożenia kręgosłupa w czasie ruchów w sposób pozwalający mu na omijanie dyskomfortu spowodowanego bólem i wykonywanie ruchów w maksymalnie prawidłowym zakresie.
Gimnastykę leczniczą i profilaktyczną powinno się wzbogacać ćwiczeniami wykonywanymi w każdych warunkach, nawet w biurze, podczas pracy.

Pozycje niebezpieczne dla kręgosłupa to ruchy zgięcia i wyprostu połączone z rotacjami tułowia. Aby ograniczyć wystąpienie dolegliwości bólowych, należy zredukować do minimum aktywność ruchową wymagającą takich ruchów. Wszystkim ruchom powinno towarzyszyć utrzymywanie możliwie poprawnych krzywizn kręgosłupa.

Ćwiczenia na odcinek szyjny i lędźwiowy kręgosłupa

No Comments

Ćwiczenia nie mogą wywoływać bólu, a ich intensywność powinna być dostosowana do wydolności ćwiczącego. Ćwiczenia należy wykonywać spokojnie w równym tempie, zachowując rytmiczny, równomierny oddech. Jeżeli cierpisz na ostre bóle kręgosłupa skonsultuj się z lekarzem lub fizjoterapeutą zanim zaczniesz ćwiczyć.

Ćwiczenie 1 (odcinek szyjny kręgosłupa)

Blue Taste Theme created by Jabox